Dersin Adı | Tıbbi Dökümantasyon III |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDS 207 | Güz | 2 | 4 | 4 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin örgütlerin temel girdisi olan insan gücünün örgüt içindeki davranışları, örgütsel iletişimin önemi , örgütsel değişimin yansımaları, stres yönetimi, güdülenme ve örgütsel bağlılık kavramlarına yönelik bilgi edinmesi amaçlanmaktadır.. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sağlık hizmetlerinde kalite, problem çözme ve analitik düşünme becerisini geliştiren olgu analizi, hastalıkların uluslararası sınıflandırma sistemleri(ICD 10) hakkında genel bilgiler ele alınacaktır. Konuların teorik alt yapısı uygun sınıf içi aktiviteler, tartışmalar ve öğrenci sunumları ile desteklenerek öğrencilerin öğrendiği bilgileri pratiğe dönüştürmesine yardımcı olunacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Uygulama Faaliyetlerinin Kayda Geçirildiği Portfolyo Formunun Tanıtımı// //Portfolyo Formundaki Hedeflerin Incelenmesi//Hastane Bürolarında Uygulama | Öğrenci Kılavuzu ve Portfolyosu//Klinik Uygulama |
2 | Örgütsel İletişim //Hastane Bürolarında Uygulama/ | Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri//Klinik Uygulama |
3 | Sağlıkta Kalite Kavramı//Sağlık Hizmetlerinde Kalite(SKS) Yönetimi ile İlgili Kavramların Tanıtılması//Prosedür, Talimat, Form, Liste ve Plan Dokümanlarının Düzenlenmesi | SKS Hastane Sayfa:1-33 |
4 | Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırma Sistemleri; Tarihsel Gelişimi Sınıflandırma Sistemlerinin Amacı Sınıflandırma Sistemlerinin Önemi// Uygulamaların Kaydedildiği Portfolyo Örneklerinin Sunumu//Hastane Bürolarında Uygulama | ICD-10 Hacettepe Üniversitesi Sınıflandırma Kitapçığı//Klinik Uygulama |
5 | ICD Hakkında Genel Bilgiler //Uygulamaların Kaydedildiği Portfolyo Örneklerinin Sunumu//Hastane Bürolarında Uygulama | ICD-10 Hacettepe Üniversitesi Sınıflandırma Kitapçığı//Klinik Uygulama |
6 | ICD-8 ve ICD-9 Sınıflandırma Sistemlerinin Temel Özellikleri ve Farkları //Uygulamaların Kaydedildiği Portfolyo Örneklerinin Sunumu//Hastane Bürolarında Uygulama | ICD-10 Hacettepe Üniversitesi Sınıflandırma Kitapçığı//Klinik Uygulama |
7 | Ara Sınav | |
8 | ICD 10 Sisteminin Tanımlanması, ICD-10 Sınıflandırma Sistemleri //Uygulamaların Kaydedildiği Portfolyo Örneklerinin Sunumu ve Olgu Analizi (Sağlık Hizmetlerinde Kimlik Doğrulama)//Hastane Bürolarında Uygulama | ICD-10 Hacettepe Üniversitesi Sınıflandırma Kitapçığı //SKS-Hastane(5. versiyon)//Klinik Uygulama |
9 | ICD 10 Sisteminin Tanımlanması, ICD-10 Sınıflandırma Sistemleri //Uygulamaların Kaydedildiği Portfolyo Örneklerinin Sunumu ve Olgu Analizi(Profesyonel Sağlık Personeli Olarak Çalıșmanın Hasta Güvenliği Bilinci Üzerine Etkileri)//Hastane Bürolarında Uygulama | ICD-10 Hacettepe Üniversitesi Sınıflandırma Kitapçığı// Makale: Mezuniyetin ve Profesyonel Sağlık Personeli Olarak Çalıșmanın Hasta Güvenliği Bilinci Üzerine Etkileri //Klinik Uygulama |
10 | Uygulamaların Kaydedildiği Portfolyo Örneklerinin Sunumu ve Olgu Analizi (Hatalı Tıbbi Uygulamalar (Malpraktis) )//Hastane Bürolarında Uygulama | Makale: Hatalı Tıbbi Uygulamalar (Malpraktis) ile İlgili Retrospektif Bir İnceleme Gül ERTEM 1 , Esra OKSEL2 , Ayşe AKBIYIK3 https://www.researchgate.net/profile/Esra_Oksel/publication/237515190_Hatali_Tibbi_Uygulamalar_Malpraktis_ile_Ilgili_Retrospektif_Bir_Inceleme/links/54d46aca0cf25013d02970ea/Hatali-Tibbi-Uygulamalar-Malpraktis-ile-Ilgili-Retrospektif-Bir-Inceleme.pdf//Klinik Uygulama |
11 | Uygulamaların Kaydedildiği Portfolyo Örneklerinin Sunumu ve Olgu Analizi (Hasta İle Sağlık Çalışanları Arasındaki İletişim)//Hastane Bürolarında Uygulama | Makale: Hasta İle Sağlık Çalışanları (Doktor Ve Hemşire) Arasındaki İletişim Sorunları Ve Çözüm Önerileri//Klinik Uygulama |
12 | Uygulamaların Kaydedildiği Portfolyo Örneklerinin Sunumu ve Olgu Analizi (Sağlık Çalışanlarına Yönelik Şiddet)//Hastane Bürolarında Uygulama | Derleme: Sağlık Çalışanlarına Yönelik Şiddeti Etkileyen Sosyo-Kültürel Etmenler//Klinik Uygulama |
13 | Dersin Gözden Geçirilmesi//Hastane Bürolarında Uygulama | Klinik Uygulama |
14 | Portfolyo Sunumu//Hastane Bürolarında Uygulama | Klinik Uygulama |
15 | Final | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Hatalı Tıbbi Uygulamalar (Malpraktis) ile İlgili Retrospektif Bir İnceleme Gül Ertem1 , Esra Oksel2 , Ayşe Akbıyık3 https://www.researchgate.net/profile/Esra_Oksel/publication/237515190_Hatali_Tibbi_Uygulamalar_Malpraktis_ile_Ilgili_Retrospektif_Bir_Inceleme/links/54d46aca0cf25013d02970ea/Hatali-Tibbi-Uygulamalar-Malpraktis-ile-Ilgili-Retrospektif-Bir-Inceleme.pdf Hasta ile Sağlık Çalışanları(Doktor ve Hemşire) Arasındaki İletişim Sorunları ve Çözüm Önerileri, Emel Başol, https://dergipark.org.tr/download/article-file/465271 Sağlık Çalışanlarına Yönelik Şiddeti Etkileyen Sosyo-Kültürel Etmenler, Ayşe Büyükbayram1, Hale Okçay2, https://www.journalagent.com/phd/pdfs/PHD-14622-REVIEW-BUYUKBAYRAM.pdf Mezuniyetin ve Profesyonel Sağlık Personeli Olarak Çalıșmanın Hasta Güvenliği Bilinci Üzerine Etkileri, Tülin Yıldız [1] , Gülşah Eriten [2] , İlknur Erdem [3] , Nevzat Selim Gökay [4] , Mustafa Kulaç [5] , Recep Alp [6], https://dergipark.org.tr/kaftbd/issue/35420/393533 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 50 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | - | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 20 |
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 75 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | - | - | 0 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | - | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | 7 | |
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 7 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder | X | ||||
13 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest